fredag 30 april 2010

26+5



Herregud vad det värkte i ljumskarna i natt. Jag hade svårt att somna och vaknade flera gånger av det. Tydligen behöver man inte söka vård om man inte blöder/känner sig svimfärdig/har feber, något jag inte lider av. Hela dagen har det varit smärtfritt men vi får se vad som händer inatt. Jag är trött på att åka in och ut från förlossningen, men vi ska dit på bokad tid på tisdag för att se om allt är som det ska.
Mamma har någon teori om att han egentligen är en månad äldre än vad ultraljudsteknikern beräknat. Eftersom man kan blöda trots man är gravid och att han vid ultraljudet var liten för sin ålder. Det är ingenting jag tror på, men kan vara en tröst när han har så bråttom. Mamma och pappa vill bara att sin lilla, lilla sötkorv ska stanna i magen i åtminstonde sju veckor till (gärna innan marinfestivalen). ; D

Idag var jag och Kim på föräldragrupp. Den var betydligt bättre än mammagruppen jag varit på där alla satt stela som pinnar och stirrade ner i golvet. Förstår inte vad som ska vara så svårt med att snacka med personer i sin egen situation, det var ju det vi var där för. Nej, föräldragruppen var mycket mer avslappnad och där var det skönt att få prata. Vi kände oss välkomna trots att vi definitivt var yngst, de andra skämtade och sa att de var ju också 20 + ; D Många tyckte till och med att det var trevligt med unga föräldrar, dessutom var det ju lika nytt för oss alla (vi var alla beräknade till juni-juli). Detta kan bli kul!

Bild från vårt lilla fredagsmys med stekt banan och pannkakor samt en del av vårt flyttkaos.

1 kommentar:

  1. Har Ni flyttat eller ska ni flytta?

    Du kan tyvärr bara rösta en gång per dator, men klicka gärna in på andra datorer och rösta hihihihi

    Säg nu till lillen att stanna några veckor till

    SvaraRadera