torsdag 6 september 2012

6 september 2012

Min halsbränna är grym!

Milan sover en djup middagsnap så innan jag sätter igång med maten, risbullar, så passar jag på att publicera Milans ordbok!

Mamma
Pappa
Mormor
Farfar "fafa"
Hund, Vooooov
Miaaaao (jamar)
Kuaakuaa (ankljud)
Baaahaha (Fårljud)
Bil, bilar
Buss
Nanna
Blöja
Bajs
Där
Bebis
Vagn (agn)
Usch
Mer
Milan (Mian)
Slut
Bok
Sko


Ibland sätter han ihop två ord, tex. Mamma nanna (i samband med denna meningen brukar han ofta ge mig snutten och trycka in nappen i min mun..). Tyvärr kacklar han mest till mig, Kim och mamma. Även när han tror han är sjäv brukar munnen gå i ett.
Men denna unge förstår näst intill allt man säger till honom, säger man byta blöja så springer han och hämtar en blöja =)

Tänkte testa med lite potträning efter flytt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar